Wyszukiwarka internetowa to miejsce, w którym niemal każda firma może przekuć swoją obecność w biznesowy sukces. Jeśli zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać ten potencjał, poniżej podpowiadamy. Z tekstu dowiesz się, jak możesz wypromować swoją stronę — sięgając zarówno po darmowe formy promocji, jak i płatne reklamy.
Promocja strony w wynikach organicznych Google (SEO)
Zastanów się, czego potrzebuje Twoja strona z punktu widzenia biznesowego. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność na rynku lokalnym, potrzebujesz działań, które poprawią widoczność na frazy odnoszące się do danego miasta lub regionu.
Gdy prowadzisz sklep internetowy, powinno Ci zależeć na pozycjonowaniu stron kategorii i produktów w sklepie. Jest jeszcze kilka innych obszarów, w których obecność w Google może wpłynąć na wzrost Twojego biznesu — teraz omówimy po kolei je omówimy.
Pozycjonowanie lokalne w Google
Jeśli masz lokalny biznes, na pewno zależy Ci na tym, aby strona pojawiała się wysoko, gdy użytkownik wpisze hasło związane z Twoją specjalizacją i danym obszarem geograficznym — np. miastem, w którym działasz.
Aby Twoja strona była widoczna na frazy lokalne, musisz dobrze zoptymalizować ją pod kątem lokalnego SEO. Chodzi tu o umieszczanie słów kluczowych związanych z Twoją lokalizacją w treści. Możesz też na pozycjonowanej podstronie umieścić mapę miasta, podać adres Twojej siedziby.
Spójrz na poniższy przykład:
Chcesz wypozycjonować swoją stronę z usługami SEO w Katowicach. Musisz więc zawrzeć na stronie frazy kluczowe odnoszące się do usług pozycjonowania w tym mieście. Poniżej możesz sprawdzić przykład dobrze zoptymalizowanej strony na frazy lokalne: https://bartekgasior.pl/pozycjonowanie-katowice-skuteczne-seo-na-slasku/
Niezależnie od branży, w której działasz, w każdym przypadku lokalna promocja strony wymaga odpowiedniego nasycenia treści słowami odnoszącymi się do danej lokalizacji.
Pozycjonowanie wizytówki Google
Wiele osób postrzega pozycjonowanie wizytówki Google jako część lokalnego pozycjonowania. W tym tekście potraktujemy to zagadnienie jako odrębny wątek. Najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie, czym jest wizytówka Google.
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które właściciele wyszukiwarki udostępniają przedsiębiorcom. Każdy, kto prowadzi działalność, może stworzyć bezpłatnie profil swojej firmy i umieścić ją w katalogu GMF.
Z posiadania wizytówki GMF skorzystasz w największym stopniu, gdy prowadzisz lokalny biznes. Posłużmy się przykładem… Załóżmy, że prowadzisz w Krakowie biuro rachunkowe. Posiadanie wizytówki Google sprawi, że będziesz mieć szansę, aby Twoja firma pojawiała się na zaprezentowanej poniżej liście, gdy użytkownik wpisze hasło w stylu: biuro rachunkowe Kraków.
Na wizytówce możesz oczywiście umieścić link prowadzący do Twojej firmowej witryny — to oczywiście pomoże w promocji strony internetowej poprzez obecność w Google.
Pozycjonowanie e-commerce
Kolejną metodą promocji strony w Google jest pozycjonowanie e-commerce. Jak pewnie się domyślasz, z tego rozwiązania możesz skorzystać, gdy oferujesz swoim klientom produkty przez internet.
Promując sklep w Google, najbardziej Ci będzie zależało na wzroście widoczności Twoich stron produktowych — wtedy klienci będą mogli od razu dokonać zakupu na Twojej stronie.
Działaniami wspierającymi realizację Twoich celów e-commerce będzie również pozycjonowanie artykułów z Twojego bloga. Często teksty blogowe nie będą bezpośrednio przekładać się na sprzedaż w sklepie, ale pomogą zwiększyć całościowo obecność strony w Google. Może też się okazać, że czytelnicy zainteresują się produktami, które umieścisz w treści artykułów i przejdą na stronę zakupową ze sklepu.
Reklama Google Ads
Dotychczas omówiliśmy działania, które jesteś w stanie wykonać bez inwestowania pieniędzy. Czas się zastanowić, jak promować firmę w Google w płatny sposób. Z pomocą przychodzi tutaj system reklam Google Ads.
Sięgnięcie po to narzędzie promocji w wyszukiwarce sprawdzi się w przypadku większości firm. Pokrótce omówmy, jak działa Google Ads.
- Wybierasz, jakiego typu reklamy mają promować Twoją stronę w Google Ads;
- Ustalasz słowa kluczowe, na które mają pojawiać się reklamy Twojej strony, gdy użytkownik wpisze dane hasła w wyszukiwarce;
- Ustawiasz reklamę w panelu Google Ads: tworzysz tekst, targetujesz swoje kampanie;
- Ustalasz budżet i wszelkie ustawienia dotyczące prezentacji reklam, następnie publikujesz swoją kampanię;
Promocja strony w Google – reklama czy pozycjonowanie?
Znając wszystkie metody promocji strony w Google, pewnie teraz zadajesz sobie pytanie, po którą metodę sięgnąć. Nie da się odpowiedzieć tutaj jednoznacznie. Wybór odpowiedniego narzędzia do promocji strony w Google zależy od Twoich oczekiwań i rzeczywistej sytuacji Twojej strony. Poniżej wymieniamy prezentujemy kilka pytań, na które odpowiedź pomoże Ci wybrać odpowiednią metodę w Twoim konkretnym przypadku.
- Zależy Ci na natychmiastowych efektach działań marketingowych? Musisz wiedzieć, że SEO wymaga często wielu miesięcy intensywnych działań, aby móc cieszyć się z pierwszych efektów. Reklama działa natychmiastowo — uruchamiasz kampanię i od razu możesz prezentować swoją ofertę na stronie internetowej użytkownikom;
- Jaki masz budżet na działania marketingowe w Google?
- Czy zamierzasz prowadzić działania promocyjne samodzielnie? Jeśli tak, to które działania będziesz w stanie samodzielnie opanować. Nauka SEO może być bardziej wymagająca, niż opanowanie systemu reklam.
Pamiętaj, że najlepsze efekty osiągniesz, jeśli będziesz promować stronę w obu kanałach — oczywiście takie podejście będzie wymagać od Ciebie większego nakładu pracy i większych środków.
Jak wypromować stronę w Google? (podsumowanie)
Mamy nadzieję, że już zdajesz sobie sprawę, jak wiele ma do zaoferowania Google w obszarze promocji Twojej strony. Nie podpowiemy Ci, która metoda sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojego biznesu — musisz dokładnie przeanalizować Twoje cele, poznać bliżej system Google Ads i działania SEO. Na tej podstawie dokonać świadomego wyboru odpowiedniego kanału promocji strony w wyszukiwarce.